Yazar: admin Tarih: Nis 09 | Sağlık
KANADA (ANKA) – AraÅŸtırmalar saÄŸlıklı ve dengeli beslenen çocukların okulda daha baÅŸarılı olduÄŸunu ortaya çıkardı. Journal of School Health’de yayımlanan bir çalışmada, saÄŸlıklı beslenen çocukların okulda daha baÅŸarılı olduÄŸu ortaya konuldu.
Alberta Üniversitesi’nden Paul J. Veugelers baÅŸkanlığında yürütülen çalışmada, 5 bin beÅŸinci sınıf öğrencisinin ve ailelerinin beslenme alışkanlıkları, boyları ve kiloları ile ilgili veriler incelendi. DeÄŸerlendirmelerin diyet kalite indeksiyle yapıldığı çalışmada 0 ile 100 arasındaki deÄŸerlerin saÄŸlıklı beslenmenin göstergesi olduÄŸu açıklandı. Uzmanlar, doymuÅŸ yaÄŸ ve tuz içeren diyetlerin saÄŸlıksız, ancak meyve, sebze, hububat, lifli gıdalar, protein, ve kalsiyum ağırlıklı diyetlerin saÄŸlıklı olduÄŸunu belirtiyorlar.
-YANLIŞ BESLENENLER YÜZDE 41 ORANINDA DAHA BAŞARISIZ-
Yapılan araştırmada, meyve ve sebze tüketiminde artış olan öğrencilerin, derslerindeki başarı düzeyinin de arttığı gözlemlendi. Diyet kalite indeksinde yüksek puan alan öğrencilerin ise yüzde 41 oranında daha başarısız oldukları belirlendi. Araştırmacılar, bu çalışmayla, akademik performansta sağlıklı beslenmenin sosyoekonomik faktörlerden daha önemli olduğunun ortaya konduğunu ifade ediyorlar.
Popularity: 2% [?]
1 Yorum diyor ki
evet doÄŸru bir tespit